De kunst van geurbranding
Versterking van de merkidentiteit door de kracht van geur
Wat is geurbranding en waarom het werkt
Geurbranding is veel meer dan een ruimte vullen met een lekkere geur. Het is de wetenschap achter het creëren van een gerichte, kenmerkende geur die wordt geassocieerd met een bepaald merk. Door een unieke geur aan een merk te koppelen ontstaat er een sterke band met de consument en wordt zo een verlengstuk van de identiteit van het merk.
Uit neuromarketingonderzoek is gebleken dat 75% van de emoties wordt veroorzaakt door ons reukvermogen. Van alle zintuigen is ons reukvermogen het nauwst verbonden met ons geheugen. Dit komt omdat de reukbol in de hersenen die geur herkent, deel uitmaakt van het limbisch systeem. Het limbisch systeem is het deel van de hersenen dat zich bezighoudt met emoties, herinneringen en gevoelens. Het is de directe weg naar het emotionele deel van onze hersenen. Dit betekent dat geur dat niet doet
verwerkt of geïnterpreteerd moeten worden. Het is de reden waarom Scent Branding zo krachtig is. Het kan de emotionele toestand en stemming van een klant beïnvloeden en daarmee zijn koopgedrag beïnvloeden.
Een kenmerkende geur ontwikkelen
Aroma360® besteedt veel onderzoek en analyse aan het begrijpen van onze klanten voordat er met de geurontwikkeling wordt begonnen. We beginnen met het leren van de kernkenmerken van het merk voordat we beginnen met het ontwerpproces van de Signature Scent. Onze geuradviseurs weten precies hoe
elk ingrediënt zal samenwerken in een mix en ze nemen de tijd om de algemene visies en doelen van onze klanten te begrijpen voordat de creatie van de
geur. Dit proces maakt Aroma360 mogelijk® om voor iedere klant vakkundig de perfecte geur te creëren.
Onze aanpak
Aroma360® biedt bedrijven een manier om de auditieve en visuele overbelasting te doorbreken door geur te gebruiken als hulpmiddel om hun klanten op emotioneel niveau te bereiken. Door een geur aan een merk te koppelen, wordt de identiteit van dat merk versterkt in de geest van de consument, waardoor de loyaliteit en de omzet toenemen.
Ons team van geurexperts werkt samen met onze klanten om hun geur te integreren in een groot aantal facetten voor de klantervaring. Hoe meer contactpunten de geur bevatten, hoe meer de klant wordt blootgesteld aan het merk. Dit versterkt de verbinding van klant met merk, wat resulteert in loyaliteit en hogere omzet.
Kracht van geur
Het proces van het ontwikkelen en creëren van een geuridentiteit is gedetailleerd en persoonlijk, omdat geen twee merken of bedrijven hetzelfde zijn. Alle aspecten van het individuele bedrijf zijn dat
waarmee rekening moet worden gehouden bij het ontwikkelen van een kenmerkende geur. Aroma360® neemt de tijd om de geschiedenis, klanten, doelstellingen en de gewenste emotionele reactie op de geur van een bedrijf te leren kennen, voordat er aan een geurcreatie wordt begonnen.
Alle geleerde informatie wordt vervolgens geïnterpreteerd en vertaald in een unieke geur die het beste past bij de individuele identiteit van hun merk.